SİLKELEN VE KENDİNE GEL!

Her şey sende başlar, sende biter!

Merhaba okur... Başlıktan da anlaşılacağı üzere bu sana ilham vermek üzere kendi hayatımda olmasını istediklerimin bir özeti niteliği taşıyor. Günlerdir, hatta aslında yıllardır zihnimi kurcalayan bir konuyla karşındayım yine. Hayatımda hedeflerime ulaşmak için ne yapıyorum ben? Ne istiyorum ya da ne istemiyorum? Sen ne istediğini biliyor musun?

Aslında ben ne istediğimi biliyorum, mutlu bir hayat deyince zihnimde canlanan bir yaşam tarzı var ama imkan dahilinde değil gibi geliyor.

Mesela bir yayınevi ile anlaşıp efsanevi bir kitap serisi çevirmek istiyorum. Sevgili idolüm Sevin Okyay'a buradan tekrar saygılar... Senin de böyle bir hayal mesleğin vardır eminim.

Onun dışında birkaç müzik aletini çalmayı öğrenme tutkum var, başlıyorum ama hep yarım bırakıyorum.

Dans etmeye başlamak istiyorum. Çok geç değil hiçbir şey için. Fiziksel olarak bir engel yok önümde, şekil ve esneklik tamam. Neden yapmıyorum? Bu sorulara bir cevabım bile olmadığı zaman o kadar yıkılıyorum ki... İnsan 100 lira kaybetse üzülür, ben kendimden yaşanabilecek anılar, başarılar, hayaller kaybediyorum.

Gezip görmek istediğim çok fazla yer var ama daha başlamadım bile. Daha ülke sınırları dışına adımımı atmadım. Bu konuda önümdeki engel ben değilim ama yine de...

Kısa vadede düşünürsek yurtdışında yüksek lisans yapmayı düşünüyorum. Öyle bir fırsat çıksa istemeyen var mıdır zaten? İçimden bir ses hep "Yapan nasıl yapıyor?" dese de diğer yanım yapamayacağımdan emin.

Sözlü çeviriden tamamen vazgeçtim neredeyse. Neden diye sorsanız verebileceğim tek cevap "Yapamıyorum ben galiba yaa..." Toplamda sadece 3 kere deneyip olmadığına karar verebildiğimi fark ettim. Acaba ne gibi konularda nasıl potansiyellerim var ama ben tekrar denemeyecek kadar güvensizim kendime?

Kendime inanılmaz güvenmek istiyorum bu yüzden. Hatta gerekirse dışarıdan şımarık bir görüntüm olsun ama güven patlaması yaşayayım. Çünkü -mütevazilik sınırlarını yıkıp geçeceğim burada- bir çok açıdan istesem ortalamanın epey üzerinde işler çıkarabilecek bir insanım. Önümdeki tek engel de çoğunlukla yine ben oluyorum maalesef. Başka engelleri bir şekilde ekarte edebilir insan ama kendinle ne yapabilirsin ki? Kendimi ne yapabilirim ki?

Bazen de kontrol saplantımı yenip olayları akışına bırakmak istiyorum. "Olacağına varır..." diyebilmeliyim. Kontrolüm dışında gelişen şeylerden dolayı uykularım kaçmamalı, yıllar sonrasını düşünerek olası felaket senaryoları kurmamalıyım.

Fazla uzatmayayım, seni de sıkmayayım. Meselenin özünü yeterince açıkladım sanırım. Buraya kadar okuyup da kendinden bir şeyler bulduysan, en az bir hayalini gerçekleştirmeye odaklı hareket etmeye başla! O gücü sadece kendi içinde bulabilirsin. Ben başaramadım ve başarabileceğimden de emin değilim ama en azından bir kişiyi bile düşünmeye sevk edip harekete geçirebilirsem bu yazı amacına ulaşmış demektir.

İyi geceler!

Hiç yorum yok: