İYİ YILLAR YAZISI


Uzun süreli suskunluğuma bir yeni yıl yazısıyla ara veriyorum. Günlük tutmaya başladım başlayalı burayı boşladım.

Neden yazmıyorum? Çünkü artık prensip olarak kötü şeyleri yazarak kalıcı hale getirmemekten yanayım. Lakin yazacak iyi şeylerin sayısı o kadar az ki... Bu aralar içim biraz fazla karanlık.

Yeni yıldan bazı beklentilerim var. Her şeyin başı huzur elbette ama ben benim için huzur kavramının ne demek olduğunu biraz açmak istiyorum. Bundan sonraki hayatımda sadece kendi kararlarımı, kendi hatalarımın bedellerini, kendi doğrularımı yaşamak, sadece kendi yaptıklarımın sefasını sürmek ve cefasını çekmek istiyorum. Başkalarının ister zorunlu, ister keyfi hayat tarzlarının benim hayatımı alt üst etmesinin manevi yorgunluğu ömür boyu yetecek raddeye ulaştı 21 yıllık vücudumda, fazlasını kaldırabilecek maddi ve manevi materyale sahip değilim.

Bir isteğim daha olacak, kişiliğimde ufak bir değişikliğe ihtiyacım var. Başkalarının duygularını ve düşüncelerini kendiminkilerin önüne koymamak istiyorum. Başkasının mutluluğu umrumda olmadan kendim için yaşayabilmek istiyorum.

Her şeyi kontrol etme saplantımın yok olmasını istiyorum, olaylarını akışına bırakabilmek istiyorum. Ama bir yandan da hayatımda her şeyin ipleri elimden kayıp gitmesin istiyorum bu sene olduğu gibi. İlk dileğime dönüyoruz, kendi hayatımı kendim yönlendirmek istiyorum

Ben gerçekten yalnızca huzur istiyorum. Geceleri yastığa başımı koyduğumda kafamda dönen binbir düşünce yüzünden saatlerce dönüp dolanıp sabahlamadan huzurla uyumak, güzel rüyalar görerek uyanmak istiyorum. Başkalarının kabus olarak gördüğü şeyleri ben hayatımda bizzat yaşıyorum zaten. Dinlenmek için yattığım yatağımdan daha da yorulmuş kalkmamak istiyorum.

Telefonum her çaldığında gerilmemek, yine ne gibi bir kötü haber geldiğini düşünmemek istiyorum.

Yaşıma uygun yaşamak istiyorum. En büyük derdim okul olsun, iş bulma kaygısı olsun istiyorum. Başka insanların garipseyerek hatta şaşırarak baktığı bir hayattansa sıradan, normal hatta dışardan bakılınca sıkıcı bir yaşam tarzı istiyorum. Hayatıma gerektiğinde gerekli heyecanı sadece ben katayım, ben istemediğim sürece beni etkileyebilecek hiçbir şey olmasın istiyorum.

Baktığınızda çok şey istiyor gibi görünsem de özde hepsi tek çatı altında buluşuyorlar. Evet bildiniz, huzur.

1987'dene beri 4 rakamı da farklı olan ilk yıldaymışız. Belki gerçekten bir değişiklik olur da bambaşka bir sene geçiririz.

Hepinize iyi bir yıl diliyorum. Huzurla kalın...

Hiç yorum yok: