FutureMe'den Mektup





Sevgili okur,

Yazıma mektup gibi başlıyorum, çünkü merakla beklediğim bir mektuptan bahsedeceğim. Yanlış hatırlamıyorsam 2 yıl önce kendime bir mektup yollamıştım FutureMe.org'dan. Bu sene doğum günümde falan gelecek olması lazım, eğer seneye değilse. 2 yıl önceki yazım tarzım bile şu ankinden farklıdır muhtemelen. Blog yazılarımda bile geriye gittikçe bazen hüzünleniyorum, bazen çocukluk halime gülüyorum.

En tedirgin olduğum konu ise içerik. Neler yazmışım? Kendimden beklentilerim nelermiş? Neler hayal etmişim, neler olsun diye çabalamak istiyormuşum? Kendimi hayal kırıklığına uğratmaktan korkuyorum açıkçası. Geçmişteki ben o dönemde çok isteyip sonradan peşini bıraktığım neler uğruna bana kırgın merak ediyorum. Fransızca ile uğraşmamak sanırım ilk sırada yer alıyor. İdeallerimi çok fazla takip edemedim akademik konularda. Mektubun içeriğiyle birlikte büyük bir özeleştiri furyasına kapılacağım sanırım.

En çok korktuğum şey de yazdıklarımın bir şey ifade etmemesi, hatta gülünç gelmesi. 2 yıl önceki halimin ne istediğini, ne anlattığını anlamayacak kadar geçmişimden kopmuş olabilir miyim? O günlerde bana şu anki halimi gösterseler kendimi tanıyamayacak  kadar değişmiş olabilir miyim? Evet çok değiştim, ben de farkındayım. Ama ben bu değişimi olumlu yönde görüyorum.

Belki biraz egoistçe olacak ama geçmişten biriyle görüşme fırsatım olsa kendimle görüşmeyi tercih ederdim. Yanlış anlaşılmasın, bugün olduğum kişiden ve olduğum yerden sonra derece memnunum. Sadece geliş yolumun farklı olmasını isterdim. Kendimi bazı şeylere hazırlayabilmek isterdim, bazı konuları deliler gibi ciddiye almanın yersiz olduğunu kendime anlatabilmek isterdim.

Bu sene tekrar kendime mektup yollamak istiyorum ama emin olamıyorum. Önümüzdeki yıl, okul bittikten sonra... Neler olacağını kesin olarak kestiremediğim yıllar için plan yapmak beni huzursuz ediyor. Gelecek kendime hayal kırıklığı olsun istemiyorum. Ben galiba böyle şeylere fazla önem veriyorum.

Yine de tavsiye ederim. Günlük tutmuyorsanız, çok uzun yazmaktan hoşlanmıyorsanız en azından geleceğe bir selam çakın. Bir arkadaşla konuşur gibi... İlginç olmaz mı?

Sevgiler,
Ezgi

Hiç yorum yok: