Online Kitaplık Çılgınlığı

Baştan söyleyeyim bu serinin çevirisi yok, henüz. İlk kitabı kışın sevgili kişisinin alması üzerine okuyup bayılmıştım, kalanını da çok sevgili iPad'im üzerinden okudum. (e-kitap okuyuculara gerek kalmadan, göz yormadan nefis bir okuma imkanı sunuyor.) Harry Potter üzerine seri tanımam ama James Dashner'ı tebrik etmek lazım, gerçekten nefis olmuş. Dünya yaşanmaz hale gelince yayılan salgın hastalığa çare bulmak için bir grup çocuğa yapılanları anlatıyor. Kimin tarafını tutacağınızı şaşırıyorsunuz, kitap bittikten sonra bile. Öyle siyah ile beyaz gibi iyiler ve kötüler yok, kitabın en gerçekçi yanı da bu. Daha güzel bir haber, filmi de geliyor. Merakla bekliyorum.

Taht Oyunları dizisini sevip kitaplarını okumakta çok geciktiğim bir seri aslında. Anca başlayabildim, Türkçesi ile başladım. İlk başlarda bir çeviri öğrencisi olmanın cilvesi olarak çeviri hakkındaki olumsuz eleştiriler yüzünden önyargılı okumaya başladım. Winterfell'e Kışyarı, Jon Snow'a Jon Kar denmesinden hoşlanmadım falan. Ama bir süre sonra baktım ki kitap içine çekiyor, hiçbir şeyi fark etmeden okumaya başlamışım. İçerikle ilgili bilgi vermeye gerek yok, seri zaten harika. Çılgınlar gibi yavru ejderham olsun istiyorum, o ayrı.

Asıl soldaki kapaklara sahip bir seri elimde olsun istiyordum ama sadece sağdakinden bulabildim. Gerisini de muhtemelen iPad üzerinden okuyacağım, kitap fiyatları malum. Ama açıkçası bir türlü orijinal okuyasım da gelmiyor Türkçe başlayınca.


Ahmet Ümit tarzına çok alışkın bir insan değilim. O nedenle beklediğimden daha polisiye bir roman çıkınca şaşırdım ama sevindim de. Kitabın sonu, özellikle son 5 sayfada falan olaylar çözüldü zaten, suratıma çarptı resmen. Başka bir tarif bulamıyorum, mideme oturdu kaldı. Ama artık tarzını az çok biliyorum, bundan sonra Ahmet Ümit'ten hep böyle çarpıcı şeyler bekleyeceğim için bir başka kitapta bu kadar şaşırır mıyım bilmem tabi. Yine de İstanbulseverlerin, polisiye düşkünlerinin okuması gereken bir kitap, öyle tek bir kategoriye sığdırılabilecek gibi değil.

Kitapseverlere bir de önerim olacak:

Ben kütüphanesiz eve ev demeyen bir insanım, maalesef hiç gönlümce bir kütüphanem olmadı. (Kendi evime inşallah.) Bu eksikliği online kütüphanelerde gidermeye çalışıyorum. Goodreads de buna çok yardımcı oluyor sağolsun. Kendinize raflar oluşturabildiğiniz, kitaplara yorumlar yapıp puanlar verebildiğiniz ve arkadaşlarınızı ekleyebildiğiniz bir ortam. Okuduğunuz ve beğendiğiniz kitaplara göre tavsiyelerde de bulunan çok güzel bir site. Aşağıdaki logoya tıklayarak benim profilime de göz atabilirsiniz, ekleyebilirsiniz. İyi ve dikkatli bir okuyucuyumdur, her türden az çok yazar ve kitap bilirim, önerebilirim. :)

Hiç yorum yok: