Olan Camelot'a oldu!


    Camelot, adından da anlaşılacağı üzere, Kral Arthur'u konu edinmiş bir dizi(ydi). Kurguyu, Eva Green'in oyunculuğunu (hatun gerçekten çok hoş, belirtmeden geçemedim), dekorun güzelliğini geçtim; o dizi sadece Merlin için izlenirdi. Kafası kazınmış, ne an ne yapacağı belli olmayan, kendi kurallarına göre yaşayan/yaşatan, hatta biraz kaçık ama gerçekçiliğini koruyan bir karakter oluşturmak çok kolay olmasa gerek.


Ama ne oldu? Yaranamadılar. Dizi, ilk sezonun bitirdi ve yayından kalktı. Son bölümü izlediğimden beri bu tedirginlik vardı içimde aslında. Aklıma gelen başıma geldi mi denir, ne denir? Sanırım sorun Joseph Fiennes. Adam Flashforward'da normal bir karakter ile karşımıza çıktı, tutmadı. Camelot'ta Merlin olarak çıktı, yine olmadı. İşin ilginç yanı Flashforward da, Camelot da gerek oyuncular açısından olsun, gerek senaryolar açısından son derece başarılı yapımlardı. Ortalıkta gerekli gereksiz o kadar dizi gezinirken, yapımcıların dönüp dolaşıp iki üç adam gibi diziyi bitirmesi beni çileden çıkarıyor.


    Ortaçağdan bir haber daha var, Merlin devam edecekmiş. Şimdi durup bir düşünüyorum, reva mı bu? Tamam Merlin'i de uzunca bir süre severek izledim. Hatta bazı bölümlerini sonradan ikinci kez de izledim. Ama Camelot biterken kepçe Merlin'in 4. sezonunun çıkacak olmasını müjdeli haber olarak göremiyorum ne yazık ki. İki dizi arasında Merlin'in daha başarılı olduğunu iddia edebileceğimiz tek nokta Camelot'taki yeni yetme Arthur yerine daha karizmatik bir Arthur görüyor olmamız. Ama Camelot'taki Merlin'in başa geçirdiği kral olarak kendini beğenmiş bir tip görmek bir nevi mantık hatası olurdu, böylesi gayet güzeldi.
    Dizi piyasası çok bozdu, önünü alamadık. Bozdu, bozdu, bozdu, bir yerden sonra daha fazla bozmaz dedik, iyice bozdu.

Hiç yorum yok: