Harry Potter Çağı


Bu çok güzeldi!

    Bugün Harry Potter'ın son filmini izledim. Şimdi baştan belirteyim, "Kitap daha güzel yea." diyecek olanlara filmi önermiyorum. Şöyle bir olay var ki, arkadaşım elbette kitap daha güzel! Ama filmdeki uyarlama da bence gayet güzeldi, mesela Neville'in Luna'ya aşık olduğunu açıklama arzusu hoş bir enstantaneydi. Güzel espriler eklenmişti. 3D olmasa da olur muydu? Bilemiyorum, böyle olması güzeldi bence. Önceki filmlerde kitapları okumayanların kaçırdığı çok şey vardı, bunda son film olmasının verdiği bir sorumlulukla olaylar birer birer kapatıldı. Kitaba göre eksiklikler elbette var, ama her şey de havada kalmadı.
    Bu filmi objektif bir biçimde değerlendirmeyeceğim. Kitapları çıktıkları gün alıp okuyan, üstelik orijinal dilinde de olmak üzere onlarca defa okumuş olan bir insanım ben. Hala "Ben çevirebilseydim bu kitapları keşke!" diye iç geçiren, 13 yaşından sonra bile baykuşla mektup gelmesini umutla beklemiş, bulduğu tüm yan kitapları (Çağlar Boyu Quidditch ve Fantastik Canavarlar Nelerdir, Nerede Bulunurlar?) alıp defalarca okumuş, King's Cross'ta o peronun önünde fotoğraf çektirmeyi deli gibi isteyen bir insanım. Biraz da haksızlığa uğramış hissediyorum kendimi aslında. Muggle olmak o dünyayı tanıdıktan sonra lanet gibi bir şey.



    Bugün Hogwarts Ekspresi son kez kalktı, son kez Hogwarts'a öğrencilerini taşıdı. Ama benim için ondan sonrası bitmedi. O öğrenciler de seçmen şapkanın kararını beklerken titreyecekler, ileride onlar da Hogsmeade'e gidip kaymak birası içecekler, Quidditch seçmelerine katılacaklar. Bludger bir yerlerini kırdığında Madame Pomfrey koşacak yardımlarına.
    "Fantastik Canavarlar Nelerdir, Nerede Bulunurlar?"ı benim kadar istekle okumayacaklar belki. Sihir Tarihi'nde sıkılacak ya da Muggle Araştırmalarını gereksiz bulacaklar. Ortak Salon'da sohbet edecekler. Ama onlara Weasley Şakaları satacak bir Fred Weasley yok artık, çoğu bunu bilmeyecek bile. Kehanet'te gülecek, İksir'de kazanlar patlatacaklar. Ama onların İksir hocası Severus Snape olmayacak.
    (Snape için içimin ezileceğini söyleseler hayatta inanmazdım. Zorla değil ya, iyi bile olsa sevmiyordum. Kitapta da kötü olmuştum, yine üzüldüm.)
    Bir çağ kapandı.


    Söz konusu Harry Potter olunca konuşacak, günlerce konuşacak cümlem, konum var. Ama o filmin bitişi ile salondan çıktıktan sonra, gerçekten bir çağ kapandı. Şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki, benim çocuğum Harry Potter okumadan büyümeyecek.

    Son kez teşekkürler Rowling.
    Neyse ki Pottermore bir nebze açılan boşluğu doldurmak üzere geliyor. (Pottermore daha önce Rowling'in Sihir Dünyası'nı zihninde yaratırken kurguladığı, ama kitaba aktarmadığı öğeleri de içerecek. Bir de son kitap bittikten sonra "Dumbledore benim gözümde eşcinsel bir karakterdi." demeseydin keşke... Umarım bu Pottermore işi -görselliği ve interaktifliği saymazsak- hayalkırıklığı getirmez Potterkoliklere, özellikle de bana.)

3 yorum:

gürültü dedi ki...

sanki kupa hortkuluku harry'nin şıp diye bulması biraz havada kalmıştı

uyarmadi deme dedi ki...

kendi içindeki hortkuluk sayesinde diğerlerinin seslerini duyuyor ya hani, ona bağlamışlar işte. nesnenin ne olduğunu bilerek girdiler zaten. diadem daha çabuk bulundu onca eşyanın içinde ona bakarsan, günlerce arayabilirlerdi orada :D

gürültü dedi ki...

yani filmde nesneyi bildikleri çaktırılmadı kitap okumayanlar için havada kalmıştı bence o an. en buyuk hatalardan biri de voldyle yalnız başına savaşması pehh