Türkçe'nin-kötü-kullanımıfobik bir insanım.

    Sanırım Türkçe'nin bozuk kullanımını bile aşan takıntılarım var. Yani saçma sapan harf kullanımlarından zaten nefret ediyorum (k yerine q, z yerine s ve benzeri diğer anlamsız kullanımlar) ama artık gördüğüm imla ve yazım hatalarına da sinirleniyorum. (Yeri gelmişken x, q gibi harfleri tamamen yazım dillerine yerleştirmiş insanlara bir şey belirtmek istiyorum; böyle yapınca "dil biliyor" ya da havalı olmuyorsunuz. Öyle olduğunuzu düşünen insanların seviyelerine bir göz atın, silkinin ve kendinize gelin.)
    Tamam herkes hata yapabilir ama bir yerden sonra da haklı olduğumu düşünüyorum. Yani benle aynı yaşta, hatta bazen daha büyük bir insan bağlaç ve durum ekini birbirinden ayıramıyorsa yazık. Ayırabiliyor ama nasıl yazacağını bilmiyorsa üç kat yazık. Yıllarca bunlarla uğraştık biz. Tamam, ben de dili mükemmel kullandığımı ve yazdığımı iddia etmiyorum. Ama hiç değilse "şey"in ayrı yazılacağını biliyorum ya da ne bileyim bağlaç olan "de"yi ayrı, durum eki olan "-de"yi bitişik yazmam gerektiğini biliyorum. Üstelik bunu öyle düşüne düşüne yazmama gerek kalmadan, yazı yazarken anlamdan ayırt edebiliyorum. Peki (bazen benimle aynı eğitimleri aldığını bildiğim) bazı insanlar nasıl yapamıyor bunu?  Hele de "Tabi kısııım." tarzında şeyler yazan bir öğretmen gördüğümde sinirlerim tavan yapıyor gerçekten. Çok üzücü ama gerçekten bu insanların içinde eğitimciler de görüyorum bazen.
    Şükrediyorum ki Lise 1'de ilk başlarda bir edebiyat hocamın "İleride ne olacaksınız?" sorusuna cevap verdiğim gibi Türkçe öğretmeni olmamışım. Oturur ağlardım herhalde öğrencilerimin halini gördükçe. Meslektaşlarımı bu halde görmek ise neler hissettirirdi tahmin bile edemiyorum, şu an bile geriliyorsam...
    Arkadaşlar lütfen, ne olursunuz, yalvarıyorum, biraz özen gösterin yahu! Facebook çıktığından beri her ay artan bir "sinir olma" kapasitem var size karşı. Eski sevgilinize, dostunuza, düşmanınıza mesaj vermek için video paylaşıp üzerine yorum yazmayı biliyorsunuz, azıcık da yazdıklarınızı doğru yazmaya dikkat edin. Ayıp ama, gözümde değeriniz düşüyor gerçekten. Yazdığınız şeyi adam gibi yazamadığınızda, düşüncelerinize de değer vermenin mantığı olmadığı hissine kapılıyorum.

Hiç yorum yok: