Başım dertte!

    Baş ağrısı başıma bela oldu. Nemli hava bana yaramıyor gerçekten, sinüzit desen değil (aman iyi ki değil, o hiç çekilmiyor) yorgunluk desen değil. Tek sebebi "nem" olan ağrıdan nefret ediyorum. Sabah yataktan ağrıyla kalkmak ne illet bir durum. (Ah Ankara'yı, Beytepe'yi özlememin an itibariyle bir numaralı sebebi kuru havasıdır herhalde) Nem olmadığında rüzgar ne kadar kötü olursa olsun çarpmıyor insanı, ama nemli ortamda sıcakta bile hasta olmayı başaran bir bünyem var. (Zonguldak'ta sıcak görmek de pek mümkün değil bu aralar, o da ayrı konu.)
    Bugün saatlerce kıvrandıran lanet bir baş ağrısıyla boğuştum. Başın tek tarafı ağrır mı yahu? Evdekiler tarafından önce tansiyonuma bakıldı, o neredeyse ideal çıkınca tansiyonla ilgili problemim olmadığına ikna edebildim. Ama hemen ardından bir de kokuya karşı duyarlılıkla birlikte mide bulantısı da başlayınca teşhisi koydu bizimkiler: Eyvah, migren! Genetik faktörü de olduğunu düşününce korkmadım desem yalan olur. Ama an itibariyle migren tarzı bir sancı çektiğimi sanmıyorum. Işığa duyarlı değilim.Sıkıntı+nem bir araya gelince böyle oldum işte. İbuprofen'i bulan şahsa ettiğim duanın haddi hesabı yok. (Yalnız ilginç bir şekilde yan etki olarak baş ağrısı da yapabiliyormuş. "Majezik içtim, başım ağrıdı." olayının gerçekleşmesi mümkünmüş yani, ilginç geldi.)
    Buyrun size baş ağrısını geçirmenin birkaç yöntemi, hepsini bugün kendim keşfettim. Ardından da gerekli araştırmayı yaptım, zararı olmadığı gibi zaten ilaç kullanmak yerine önerilen yöntemlermiş. İnsan zorda kalınca içgüdüsel olarak da bulabiliyormuş demek ki.
    Birincisi sıcak bir şeyler koymak ağrıyı azaltıyor. (Tabi her ağrıya da öyle sıcak uygulamamak lazım aslında, aman diyeyim.) İkincisi şakaklara ve gözlerin arasına basınç uygulamak iyi geliyor. (Tabi basınç işini abartıp elinizi çektikten sonra zonklama hissi yaratacak şiddette bastırmayın hiçbir yerinize.) Üçüncüsü de dolaşmayın ortalıklarda; bir yarım saat yatın, dinlenin.
    Bir de sürekli tekrar başlayacakmış gibi bir his olmasa...

Hiç yorum yok: