bugün kongre, yarın brighton

Bu da bi nevi reklam olsun, di mi ama?
Basın yayın ruhu her yerde gösteriyo kendini :p

    "Astral seyahate çıkıyorum, dönücem." Speaking sunumu yüzünden o kadar çok düşündüm ki üzerinde, bu gece çıkmazsam ayıp zaten.
    Gelelim haberlere.. TÜÇEB kongresi vasıtasıyla mart ayı içerisinde bir cuma-cumartesi (konaklama ayarlayacak okula bağlı olarak) Boğaziçi ya da Beykent'te olacağım muhtemelen. Hatta muhtemelen de değil, etkinlik iptal edilemez, edilmesi teklif dahi edilemez bir durumda şu an. TÜÇEB nedir ile başlayıp, Çeviri Eğitimi üzerine beklentiler, sorunlar, çözümler; akademisyenler ne diyor; sektör ne düşünüyor konulu bir kongre. 2,5 saat kafa patlattık bugün üzerinde.
    Başlarda aklımda "Yanlış bölümde miyim?" diye yanıp sönen bir fikir vardı ya; sanırım geçti. Çevirmen olunur mu, doğulur mu; bilemicem. Benden istediğim kadar iyi bir çevirmen olur mu? Henüz onu da bilemem. Ama ben yapacağım işi ve bu konuda bir şeyler yapmayı seviyorum ve anladığım kadarıyla bu noktada önemli olan da bu.
    Belirtmeden geçemicem, Bilkent'ten gelen bölümdaşlar ne kadar sıcaktı öyle! İtiraf etmek lazım, biraz şımarık tipler bekliyordum. Bir konuda yanıldığım için bu kadar çok sevineceğimi düşünmemiştim hiç. Aslında Atılım ve Çankaya da özel üniversiteler, ama Bilkent'e karşı önyargılı bakıyordum ben galiba. Atılım'dan gelenler de iyiydi, hoştu. TÜÇEB'i hiç duymamışlar daha önce, bizim başkan "E nasıl geldiniz?" deyince, "Ezgi çağırdı, geldik." vaziyeti oldu; komikti epey. Benim de sadece çeviri toplulukları olarak bir araya geliyoruz şeklinde ulaşmam, yer ve saat vermem yeterli oldu, seviyorum böyle gönüllü insanları.
     Diğer başkanlar ile toplantı ayarlamalarını bizim başkanımız yerine, bir arkadaşla benim yapmam bana İstanbul Anlaşmasını anımsattı. Hani Avusturya Kralı protokol bakımından Osmanlı Sadrazamına denk sayılmıştı ya.. Ehehe.. Bu kadar hava da olsun biraz, değil mi ama?

    Ve aklımda hep Brighton dil okulu mevzusu, hep bir hayal kurma eğilimi, hep hesap yapma telaşı. Lütfen bu sefer gerçekleşsin ama artık..!

Hiç yorum yok: