i can't speak English -in public- !

Aferin bana, iyi halt ediyorum.

    İngilizce konuşma problemim var, imdat ! Kendi kendime rahat konuşabiliyorum. Ama iş sesli konuşmaya gelince sesim duyulmaz bir hal alıyor. Ağzımdan kelimeler yerine kendine güvensizlik fışkırıyor. Tabi bu konu nerden çıktı, onu açıklamak için pazar gününden öncesine dönmemiz gerekmekte.

    Efendim topluluk olarak Speaking Club şeklinde bir etkinlik planladık ve yaptık. (Afişi ben hazırladım, yapımda ve basımda tamamen kafama göre davrandığım ilk afişimdi, epey tedirgin olmakla birlikte, afişlerin Speaking hocamızın bile ilgisini çektiğini öğrenince mutlu oldum haliyle. Reklamcı ya da grafiker mi olsam ne, hımm bilemiyorum.)

    Gelelim o güne; pazar günü 10-11 kişi sponsorumuz (!) Tenedos'ta (biraz da reklam :p) toplanıp konuşmaya başladık. Yani başladılar. Belirli bir konu yoktu, sohbet ve tanışma havasında gitti konuşma, 2 saat kadar sürdü. Arada zorla ağzımdan çıkan birkaç cümleyi saymazsak ağzımı bıçak açmadı. İçimden kendime lanet etmekle meşguldüm ben o sıra, hatta genel olarak İngilizce yaptım bunu -maksat konsepte uymak olsun. Tabi bir ara gayet güzel bir şekilde muhabbete katıldım konuştum falan ama ana gruptan ayrılmış 3-4 kişi konuşuyorduk, o yüzden saymıyorum.

    Sıfır hata, mükemmel ifade yeteneği falan değil beklentim, sadece içimden geçen o cümleler ağzımdan da çıkabilsin. Ancak yok azizim, sesimi ben bile zor duyuyorum. Moralim çok bozuldu kendime. Bundan sonra her pazar toplanmayı planlıyoruz, umarım her seferinde böyle olmam. Yoksa resmen kişilik bölünmesi yaşamaya başlıcam, susan tarafım ve buna sinirlenen tarafım olarak multiple personality muzdaribi yarı şizofrenik bir hayat geçirmek istemiyorum.

    Hep kötü şeylerden bahsetmeyeceğim. Bugün ilk yarı ardıl çevirimi yaptım! Hem deeee Fransızca! Heyecandan ölmek üzereydim ama aldığım keyfi tarif bile edemem. Hoca cümle cümle bir parça okudu, ben çevirdim. Tabi ki bilmediğim kelimeleri sordum, ama yine de yaptım!

    Yok olmadı, o an çok sevinmiştim ama şimdi yukardaki konu yine moralimi bozdu bak.. Gerçekten konuşamasam gam yemicem. Ne yapacağım ben blog?

Hiç yorum yok: