bazen, ne yaparsan yap olmuyor bazen



Belki bir gün? Hayata camların ardından bakmak, lalala...

    İlerde olmak istediğiniz kişi karşınıza çıksa ne yaparsınız? Kanlı canlı -ve sizce her şeyiyle mükemmel- bir şekilde karşınızda dursa? Hem akademik, hem sosyal açıdan üstelik..


    Bir süredir bu durumu yaşıyorum. Çok garip ama bir yandan da güzel bir duygu. İstediğim her şeyi ama her şeyi yapmış birileri varsa, demek ki çok da imkansızı istemiyorum. Ama diğer yandan da; ya yapamazsam?


    Tam bölümün benim için fazla zor olup olmadığını düşündüğüm sıralarda böyle bir örneğin karşımda durması nasıl bir işaret acaba bana? Kendime güvenip başarabileceğimi mi düşünmeliyim? Her türlü idealimden vazgeçip iyi kötü okulu bitirmeye mi çalışmalıyım sadece? Belki de çok erken karar vermeye çalışıyorum, onu da bilmiyorum ki.


    O kadar büyük bir baskı var ki üzerimde anlatamam. "Zaten bölüme birincilikle girmişsin, sen yapamayacaksın da kim yapacak?" ta ta ta taaa, işte beni bitiren cümle. Buyurun sosyal baskının feriştahı bu oluyor işte. Herkes süper şeyler yapabileceğimi söylerken kendime güvenmemek, hiçbir konuda kendimden emin olamamak çok ezici bir duygu.


    Öyle bir an geliyor ki kendime güvenim ve saygım yerlerde sürünüyor. Dibe vuruyorum resmen. Başka hiçbir şey düşünemez hale geldim. Maddi manevi tüm enerjimi sürekli düşünmeye harcıyorum; Acaba ne yapabilirim? Aslında daha önce de kendimden beklemediğim şeyleri başardım. Bu sefer de öyle olacak diye kendimi ikna etmeye çalışıyorum, ama bitmek bilmeyen bir kuşku beynimi kemiriyor.


    Çok seviyorum aslında potansiyel işimi, önümde harika örnekler var, aslında ne mutlu bana.. Ama kendime güvenim yerlerde sürünüyor, benden çevirmen -hele de simültane çevirmen- olmaz şeklinde, hem de lacivert Comic Sans Fontu ile yazılmış bir cümle yanıp sönüyor beynimde, gözümün önünde sürekli.


    Bugün oryantasyon gerçekten güzeldi, önce çok fena gaza geldim, sonra da çöktüm yine. Ama ama.. Böyle olsun istemiyorum. FMT ÇAP yapmak istiyorum, çift diploma programına katılmak istiyorum, sözlü çeviriye ayrılmak istiyorum, istiyorum, istiyorum.


When you turn upside down, life ain't too much fun.
Bu arada yine Scorpions acım depreşti zaten.

Hiç yorum yok: