Türk eğitim sisteminden yeni inciler..



Son zamanlarda bir kılavuz sıralamalarında hata olduğu bombası patladı zaten. Sözde sadece 49 hata var dediler ama diğerlerini de bu yılın sistemine uydurabilmek için simülasyonla hazırlamışlar. Her şey birbirine girecek, alan içi alan dışı..

Şimdi de ÖSYM'den yapılan açıklamaya göre Y-MF 4 sıralaması yanlışmış. Tekrar yayınlamışlar, doğru sıralamalar bunlar demişler. Eh şükür geç olmadan doğrusunu buldular mı demek lazım, bilemedim şimdi.

Bir bomba daha, liselerde bölüm uygulamasını kaldıracaklarmış. Artık "MF, TM, Sözel ve Yabancı Dil" şeklinde alan seçimi yok imiş. Dersleri, ortak dersler ve seçmeli dersler olarak gruplandırmışlar. Anadolu Liseleri'nin ders saati 35 saate indirilmiş, Fen Liseleri'nin 37 saate çıkarılmış.



İlköğretimleri de öksüz bırakmamışlar, onların da ders saatleriyle oynamışlar, ana dersleri haftada 1 saat azaltmışlar. Bazı sınıflara Serbest Etkinlik saati koymuşlar, bazı sınıflardan kaldırmışlar.

Eh o zaman ÖSYM boş durmasın efendim, sınav sistemi de değişsin. Boş duranı Allah sevmez.

Ben sıramı savdım şükür, peki ya sonrakiler?

Hiç yorum yok: