Fransızca'ya ilk adımlar.. belki Fransa'ya ilk adımlar..

Salut!

Gittik gördük efendim neymiş bu Fransızca, neyin nesiymiş kimin fesiymiş. Azami derecede kompleks bir dil ama hocamızın dediğine göre dilbilimciler diyormuş ki; İngilizce kolaydan başlar konular genişledikçe zorlaşır, Fransızca ise bir anda çok karmaşık başlar işler çözüldükçe yavaş yavaş kolaylaşmaya başlar.

Biz de öyle umuyoruz bakalım.

Hoca telaffuzla birlikte başladı derslere, dakika 1 gol 5 şeklinde 4 ayrı aksan, bir de meşhur "R" telaffuzunu öğrendik. Sınıfta herkesin genizden konuşma çalışmalarını izlemek çok keyifli oluyor.

Yazıldığı gibi okunmuyor bu meret. Değişik biraz, ama uzun cümleleri okumak acayip keyifli. Kibar bir dil derler ama asıl hoş kılan kibarlığı değil bence, konuşurken insan kendini şarkı söylüyormuş gibi hissediyor. Alfabede Y harfinin okunuşuna bayıldım, durup durup söylüyorum; igrek.

İlk dersler güzeldi, nasıl geçtiğini bile anlamadım 3 saatin. 4 ayda falan B1 seviyesine geleceğiz sanırım, eğer kursa devam edersem. Perşembeyi merakla ve keyifle bekliyorum bakalım.

Bonsoir!

Hiç yorum yok: